اشکال کفالت

حقوق کیفری و وکیل کیفری در مشهد

اشکال کفالت

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

یکی‌از دلائلی که شخص نمی تواند سرویس سربازی را اعمال دهد بر عهده داشتن سرپرستی یک از اعضای خانواده میباشد. این قضیه به عنوان معافیت از سربازی به انگیزه کفالت در ضابطه نظام وظیفه ی همگانی مطرح شد‌ه‌است. اینکه فرد مستلزم سرپرستی بایستی دارنده چه قوانینی باشد تا سبب ساز به معافیت دربرگیرنده سرویس خواهد شد، دارنده جزئیات و حالت خاصی میباشد که درین نوشته‌ی علمی به تفضیل پژوهش خوا هیم کرد.

فهرست مطالب
کفالت چیست؟
موقعیت همگانی شامل وظیفه برای معافیت از سربازی به انگیزه کفالت
معافیت از سربازی به انگیزه کفالت بابا
معافیت از سربازی به انگیزه کفالت مامان
معافیت از سربازی به انگیزه کفالت خواهر
کفالت اخوی
کفالت پدربزرگ و یا این که مادربزرگ
کفالت فرزند
پروسه دریافت معافیت کفالت
گونه های کفالت
کفالت چیست؟
معافیت از سربازی به انگیزه کفالت یعنی سرپرستی یکی اعضای خانواده به عهده ی فرد دربرگیرنده سربازی بوده و بدین عامل نتواند به سرویس سربازی برود.این قضیه منوط به آن میباشد که فرد مستلزم سرپرستی قابلیت حفظ از خویش را نداشته باشد. مستند رسمی این زمینه ماده ی ۴۴ تا ۴۶ ضابطه سرویس نظام وظیفه میباشد که شامل وظیفه را به جهت کفالت، از سرویس معاف میداند.

دربرگیرنده وظیفه به جهت پایین سرپرستی به دست آوردن چه عده ای از سرویس معاف شود؟

اعضای سکو یک خانواده دربرگیرنده بابا، مامان، خواهر، اخوی به علاوه ی پدربزرگ و مادربزرگ، در شکل محروم بودن از چندین شرط معین می توانند ذیل کفالت شامل سربازی قرار بگیرند و در‌این‌حالت‌ فرد از سرویس معاف گردد. در پی به توضیح این شروط می‌پردازیم.

وضعیت همگانی دربرگیرنده وظیفه برای معافیت از سربازی به انگیزه کفالت
۱۸ سال سن داشته باشد.

صرفا فرزند یا این که سرپرست بالای ۱۸ سال باشد که بایستی سرپرستی را به عهده بگیرد.

غایب بودن از سربازی نداشته باشد و یا این که برهان غایب بودن موجه باشد. غایب بودن ازسربازی حالتی میباشد که 1سال بعداز اتمام علم آموزی در هر مقطعی، فرد خویش را به سازمان وظیفه برای سرویس سربازی معرفی ننماید. برای به عهده به چنگ آوردن کفالت و خروج از مرزوبوم سوای کارت نقطه پایان سرویس فرد نباید غایب بودن داشته باشد.

معافیت از سربازی به انگیزه کفالت بابا
بالای ۷۵ سال سن داشته باشد در غیر این شکل می بایست از عمل افتادگی و یا این که ناتوانی به جهت بیماری به وسیله دارای تخصص وظیفه سنجیده شود. شامل سربازی پسر تک فرزند و یا این که فقط پسر بالای ۱۸ سال باشد. در غیر اینصورت به جهت اخوی مریض یا این که عقب افتاده جسمی، می‌تواند کفالت را به عهده بگیرد.

هم اینگونه درخواست معافیت از سربازی به انگیزه کفالت بوسیله فرزند خوانده پذیرفته وجود ندارد.

در حالتی‌که بابا بالای ۷۵ سال دو فرزند داشته باشد و یکی‌از در زندان باشد شخص شامل، معاف از سرویس نخواهد بود

معافیت از سربازی به انگیزه کفالت مامان
در صورتی‌که که مطلقه باشد و یا این که شوهرش فوت کرد‌ه باشد. در شرایطی‌که شخص دربرگیرنده به سرویس فقط فرزند پسر بالای ۱۸ سال باشد قادر است بر این شالوده معافیت بگیرد. چنانچه فرزند دارنده معافیت کفالت فوت نماید، کفالت به فرزند آتی جابجایی پیدا خواهد کرد.

معافیت از سربازی به انگیزه کفالت خواهر
در شرایطی‌که که بابا فوت نموده باشد و اخوی بالای ۱۸ سال مسئول محافظت از خواهر خویش باشد می تواند کفالت خواهر خویش را به عهده بگیرد. در‌این‌حالت‌ فرد نباید همسر یا این که فرزند پسر داشته باشد.اخوی و خواهر می بایست هر دو یک والدین داشته باشند.سن خواهر اهمییتی ندارد و چنانچه که مطلقه باشد و یا این که همسرش فوت کرد‌ه باشد فرد قادر است کفالت را به عهده بگیرد.

کفالت اخوی
اخوی صغیر یا این که گسترده برای اینکه بتواند ذیل کفالت قرار بگیرد، می بایست از وجود بابا، همسر و فرزند پسر سلامت محروم باشد. هم اینگونه باید شاغل نبوده و اخوی تنی شخص نیز باشد.

کفالت پدربزرگ و یا این که مادربزرگ
از موقعیت معافیت از سرویس به انگیزه کفالت پدربزرگ و یا این که مادربزرگ میتوان به نداشتن فرزند و سن بالای ۷۵ سال اشاره نمود. هم اینگونه مستلزم حفظ و مراقبت نیز باشند و فرد مشتمل بر سربازی نیز صرفا نوه ی پسر بالای ۱۸ سال باشد. در صورتی‌که پدربزرگ یا این که مادربزرگ کمتر از ۷۵ سال سن داشته باشد اما به انگیزه بیماری یا این که ناتوانی نتواند از خویش حفظ کند وضعیت به وسیله کمیسیون پزشکی رسیدگی میشود. برای اینکه مشتمل بر کفالت شوند نباید همسر داشته باشند و درصورتی که که پدربزرگ در زندان باشد معافیت به جهت کفالت مادربزرگ پذیرفته وجود ندارد.

کفالت فرزند
در‌صورتی‌که شامل سربازی دارنده فرزند صغیر باشد و همسر وی نیز فوت گردیده باشد می تواند به انگیزه کفالت فرزند از سرویس سربازی معاف خواهد شد. این چنانچه میباشد که پس از فوت همسر، فرد شامل وظیفه مجددا تزویج ننموده باشد.

فرآیند دریافت معافیت کفالت
آغاز بایستی دفترچه ی سرویس نظام وظیفه ی همگانی را از وبسایت پلیس +۱۰دریافت کنید.

بعد به محل کار سرویس ها قضایی انتظامی جهت تصویب درخواست کفالت مراجعه می‌کنید.

داده ها شما بوسیله سازمان نظام وظیفه ی همگانی پژوهش میگردد.

بعد از استعلام، به سازمان نظام وظیفه میبایست مراجعه کنید.

در شکل تایید درخواست شما، کارت معافیت بوسیله سازمان نظام وظیفه ی همگانی صادر می‌شود.

اشکال کفالت
کفالت دایم
وکیل ایران :: وکیل ایران
یعنی شما به جهت بیماری یا این که به عهده به چنگ آوردن سرپرستی از اجرا سرویس وظیفه ی همگانی کلاً معاف خواهید بود.

کفالت موقت

یعنی در یک برهه زمانی قابلیت و امکان ایفا سرویس به انگیزه کفالت را ندارید و آنگاه می‌توانید به سرویس اعزام گردید.

در‌این نوشته‌علمی تلاش کردیم تا شمارا با گونه های کفالت و وضعیت شمول آن اشنا نمائیم. در‌حالتی که دراین باره مستلزم داده ها بیشتری می‌باشید جهت رسیدگی مسئله، می توانید از روش شماره ی مندرج در تارنما و یا این که نصیب پاسخگویی به سوالهای با وکلا و مشاوران گروه ی دادیاران در زمینه‌ی باشید.


در‌حالتی که سن بابا کمتر از ۷۵ سال باشد قابلیت معافیت از سرویس به انگیزه کفالت وجود دارااست؟
آری در‌صورتی‌که که بابا از عمل افتاده بوده و یا این که به انگیزه بیماری نیاز به سرپرست داشته باشند و فرد دیگری نیز برای
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.